Σε αλλαγή στάσης ενδέχεται να οδηγηθεί η Ευρωπαϊκή Ενωση ως προς το θέμα της επιβολής φόρου διεθνώς στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις αεροπορικές εταιρείες (σύστημα ΕΤS), σε περίπτωση που υιοθετηθεί ένα αντίστοιχο σύστημα παγκοσμίου βεληνεκούς. Εν τω μεταξύ, στο στρατόπεδο των αερομεταφορέων παρατηρείται διάσταση απόψεων, καθώς οι ευρωπαϊκές εταιρείες χαμηλών ναύλων κατηγορούν τις συμβατικές της Κίνας και των Ηνωμένων Πολιτειών για «πολεμική διπλωματία». Οι δε εταιρείες της Κίνας, της Αυστραλίας και των ΗΠΑ απειλούν την Ε.Ε., ισχυριζόμενες ότι παραβιάζει την εθνική κυριαρχία τους.
Πάντως, όπως άφησε να εννοηθεί ο γενικός διευθυντής, αρμόδιος για το κλίμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Τζος Ντελμπέκε, θα μπορούσε να τροποποιηθεί η κοινοτική νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων στην πολιτική αεροπορία, μόνον εάν ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας συγκατανεύσει στο να επιβληθεί ένα διεθνές ΕΤS. Tα σχετικά δήλωσε ο κ. Ντελμπέκε μετά τις απαγορεύσεις της Κίνας προς τις εταιρείες της να καταβάλουν τον «πράσινο φόρο» της Ε.Ε. Επίσης, στις Ηνωμένες Πολιτείες το Κογκρέσο προετοιμάζει νομοθεσία, βάσει της οποίας θα απαγορεύεται η συμμετοχή των αμερικανικών αερομεταφορέων στο ΕΤS. Εάν δεν υπάρξει λύση, τότε στις προαναφερθείσες εταιρείες πιθανόν να απαγορευθεί η διεξαγωγή δρομολογίων προς την Ε.Ε. από την 1η Απριλίου 2013. Τότε θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση για να τους δοθούν δικαιώματα εκπομπής ρύπων, αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου 2012. «Εχουμε ακόμα περιθώριο 12 μηνών για να επιλύσουμε το θέμα και περιμένουμε τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας να προτείνει διεθνές σχήμα περιορισμού των ρύπων, το οποίο θα ανεβάζει τον πήχυ πέραν του ΕΤS, θα θέτει στόχους και μέτρα, τα οποία θα ισχύουν σε όλους ανεξαρτήτως τους αερομεταφορείς», τόνισε ο Τζος Ντελμπέκε.
Ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ενωσης Αερομεταφορέων Χαμηλών Ναύλων, Τζον Χάνλον, αντεπιτέθηκε και αυτός, επισημαίνοντας πως οι ΗΠΑ και όσοι διαφωνούν με το ΕΤS πρέπει να αναπτύξουν το δικό τους σύστημα μείωσης των βλαβερών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. «Εάν έχουν βάσιμα επιχειρήματα, ας παραπέμψουν την υπόθεσή τους στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο», υπογράμμισε. Τέλος, η ΙΑΤΑ, ο φορέας που εκπροσωπεί τις περισσότερες διεθνείς αεροπορικές, ζήτησε ένα παγκόσμιο σύστημα με κοινούς όρους για όλους, ειδάλλως, όπως προειδοποίησε, «η μονομερής δράση της Ε.Ε. θα δημιουργήσει μη ανεκτές συνθήκες, υποδηλώνοντας ένα πλαίσιο εμπορικού πολέμου».
(Reuters/Καθημερινή)
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=54734
Πάντως, όπως άφησε να εννοηθεί ο γενικός διευθυντής, αρμόδιος για το κλίμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Τζος Ντελμπέκε, θα μπορούσε να τροποποιηθεί η κοινοτική νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων στην πολιτική αεροπορία, μόνον εάν ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας συγκατανεύσει στο να επιβληθεί ένα διεθνές ΕΤS. Tα σχετικά δήλωσε ο κ. Ντελμπέκε μετά τις απαγορεύσεις της Κίνας προς τις εταιρείες της να καταβάλουν τον «πράσινο φόρο» της Ε.Ε. Επίσης, στις Ηνωμένες Πολιτείες το Κογκρέσο προετοιμάζει νομοθεσία, βάσει της οποίας θα απαγορεύεται η συμμετοχή των αμερικανικών αερομεταφορέων στο ΕΤS. Εάν δεν υπάρξει λύση, τότε στις προαναφερθείσες εταιρείες πιθανόν να απαγορευθεί η διεξαγωγή δρομολογίων προς την Ε.Ε. από την 1η Απριλίου 2013. Τότε θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση για να τους δοθούν δικαιώματα εκπομπής ρύπων, αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου 2012. «Εχουμε ακόμα περιθώριο 12 μηνών για να επιλύσουμε το θέμα και περιμένουμε τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας να προτείνει διεθνές σχήμα περιορισμού των ρύπων, το οποίο θα ανεβάζει τον πήχυ πέραν του ΕΤS, θα θέτει στόχους και μέτρα, τα οποία θα ισχύουν σε όλους ανεξαρτήτως τους αερομεταφορείς», τόνισε ο Τζος Ντελμπέκε.
Ο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ενωσης Αερομεταφορέων Χαμηλών Ναύλων, Τζον Χάνλον, αντεπιτέθηκε και αυτός, επισημαίνοντας πως οι ΗΠΑ και όσοι διαφωνούν με το ΕΤS πρέπει να αναπτύξουν το δικό τους σύστημα μείωσης των βλαβερών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. «Εάν έχουν βάσιμα επιχειρήματα, ας παραπέμψουν την υπόθεσή τους στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο», υπογράμμισε. Τέλος, η ΙΑΤΑ, ο φορέας που εκπροσωπεί τις περισσότερες διεθνείς αεροπορικές, ζήτησε ένα παγκόσμιο σύστημα με κοινούς όρους για όλους, ειδάλλως, όπως προειδοποίησε, «η μονομερής δράση της Ε.Ε. θα δημιουργήσει μη ανεκτές συνθήκες, υποδηλώνοντας ένα πλαίσιο εμπορικού πολέμου».
(Reuters/Καθημερινή)
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=54734
No comments:
Post a Comment