Friday 17 February 2012

«Θεσμική» η ΔΕΠΑ με καρφιά, στο γάντι που έριξε ο ΔΕΣΦΑ

Με μία προσεκτική τοποθέτηση η οποία υπενθυμίζει τις κινήσεις και το ρόλο που έπαιξε η ΔΕΠΑ προκειμένου να διασφαλιστούν επιπλέον φορτία LNG αλλά και επιπλέον παραδόσεις αερίου από τα βόρεια σύνορα, απάντησε η εταιρεία στην επιθετική και γεμάτη αιχμές ανακοίνωση του διαχειριστή που εμμέσως επέρριπτε την ευθύνη στη … μητρική για τη μη έλευση του φορτίου LNG από την Αλγερία. Πάντως τα … «καρφιά» δε λείπουν και από την πλευρά της ΔΕΠΑ, η οποία υπενθυμίζει ότι το φυσικό αέριο που καταναλώνεται στη χώρα εξασφαλίζεται και εισάγεται από την ίδια και στη συνέχεια διοχετεύεται στο ελληνικό δίκτυο. Θυμίζουμε ότι ο ΔΕΣΦΑ που διαχειρίζεται το δίκτυο και τη Ρεβυθούσα έχει εκδώσει συνολικά τρία δελτία τύπου τις τελευταίες ημέρες με τα οποία υπογραμμίζει τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε για την κάλυψη της ζήτησης ρεκόρ, μέσω της υποδομής της Ρεβυθούσας.

Στην ανακοίνωσή της η ΔΕΠΑ έδωσε μεγαλύτερη έμφαση στο γεγονός ότι διασφαλίστηκε η ομαλή τροφοδοσία νοικοκυριών και επιχειρήσεων, παρά τα αλλεπάλληλα ρεκόρ στη ζήτηση. Χαρακτηριστικά, σε σχέση με τα περυσινά μέγιστα ημερήσιας κατανάλωσης της τάξεως των 180.000 μεγαβατωρών (Mwh), οι φετινές καταναλώσεις για πολλές μέρες είναι της τάξεως των 230.000 – 250.000 Mwh με συνολική αύξηση 40%, αναφέρει η ανακοίνωση.
Όσο για τις κινήσεις που έκανε η ΔΕΠΑ, η ανακοίνωση αναφέρει:
• Από την πρώτη στιγμή και κατ’ επανάληψη η ΔΕΠΑ επικοινώνησε με την Τουρκική Εταιρία Botas, ζητώντας την άμεση αποκατάσταση της πίεσης παράδοσης και της παροχής των συμβατικά προβλεπόμενων ημερήσιων ποσοτήτων φυσικού αερίου καθώς και αναλυτική πληροφόρηση σχετικά με τις ενέργειές της.

• Αναζήτησε και εξασφάλισε τέσσερα (4) έκτακτα φορτία Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) πλέον των δύο (2) ήδη προγραμματισμένων, σε διάστημα ενός μηνός. Ένα έβδομο φορτίο Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) αναμένεται να αφιχθεί (με καθυστέρηση, λόγω καιρικών συνθηκών) στη Ρεβυθούσα το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου, εν μέσω πανευρωπαϊκής έλλειψης αερίου (αγωγού και ΥΦΑ) εξ αιτίας των εντόνων προβλημάτων τροφοδοσίας στην Ευρώπη.
Επιπλέον η ΔΕΠΑ παρατηρεί ότι :
o Ο συνδυασμός όλων των δυσμενών παραγόντων (πρωτοφανείς χαμηλές θερμοκρασίες πανευρωπαϊκά, αστάθεια και διακοπή παραδόσεων, ιστορικά επίπεδα εγχώριας ζήτησης, έλλειψη διαθεσιμότητας φορτίων ΥΦΑ) οδήγησαν στην έκδοση εντολών του Διαχειριστή για περιορισμό της παραγωγής ηλεκτρισμού από φυσικό αέριο, στις οποίες η ΔΕΠΑ οφείλει να συμμορφώνεται. Αντίστοιχα μέτρα, για την ίδια περίοδο, ελήφθησαν σε χώρες της Ευρώπης και της Ανατολικής Μεσογείου.
o Κυρίαρχο μέλημα για τη ΔΕΠΑ παραμένει η διαρκής και ομαλή τροφοδοσία όλης της αγοράς φυσικού αερίου κάτι το οποίο επιτυγχάνει διαχρονικά η Επιχείρηση, όπως και στην τρέχουσα περίοδο.
Το φυσικό αέριο εισάγεται από τη ΔΕΠΑ στην ελληνική αγορά μέσω του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου από τη Βουλγαρία και την Τουρκία και μέσω του τερματικού σταθμού ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα ενώ κατόπιν διοχετεύεται στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου, του οποίου διαχειριστής είναι ο ΔΕΣΦΑ, καταλήγει με νόημα η ανακοίνωση της ΔΕΠΑ
ΔΕΣΦΑ
Νωρίτερα στην ανακοίνωσή του ο ΔΕΣΦΑ είχε παραδεχθεί ότι δε δέχθηκε να δώσει το πράσινο φως για καταφτάσει φορτίο που είχε προγραμματιστεί για τη Δευτέρα επιρρίπτοντας την ευθύνη για τις καθυστερήσεις στη ΔΕΠΑ. Ο ΔΕΣΦΑ επιχειρηματολόγησε υπέρ της άρνησής του να δεχθεί το αλγερινό πλοίο αναφερόμενος σε θέματα ασφάλειας του εν λόγω πλοίου. « Τα όσα περί έλλειψης πιστοποιητικών αναφέρονται στα δημοσιεύματα, αφορούν εξ’ όσων έχουμε αντιληφθεί το πλοίο μεταφοράς ΥΦΑ LARBI NEW M’HIDI, το οποίο έχει προγραμματισθεί να πραγματοποιήσει εκφόρτωση στις Εγκαταστάσεις Ρεβυθούσας στις 18.02.2012 και το οποίο δεν έχει αρνηθεί ο ΔΕΣΦΑ όπως εσφαλμένα αναφέρθηκε, υπό την προϋπόθεση συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές και απαιτήσεις της ευρωπαϊκής και ελληνικής νομοθεσίας (Οδηγία 2009/16/ΕΚ, ΠΔ 16 ΦΕΚ 36/Α/04.03.2011) και της πιστοποίησης του σύμφωνα με αυτές, που προβλέπονται, προκειμένου να προσεγγίσει πλοίο σε λιμάνι κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα πρέπει να τονισθεί ότι η καταλληλότητα ενός πλοίου προκειμένου να επιτραπεί η προσέγγιση του στις Εγκαταστάσεις της νήσου Ρεβυθούσας, δεν κρίνεται βάσει του αριθμού των πιστοποιητικών που διαθέτει (29 έναντι 30 που απαιτούνται), όπως εσφαλμένα ανέφεραν κάποια δημοσιεύματα, αλλά βάσει της πιστοποίησης της τήρησης των προδιαγραφών ασφαλείας που απαιτούνται για την ασφάλεια της κρίσιμης για το Εθνικό Σύστημα εγκατάστασης της νήσου Ρεβυθούσας, πολλώ δε μάλλον όταν το πλοίο μεταφέρει Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και όχι νερό και υπάρχουν ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας που πρέπει να τηρούνται είτε υπό συνθήκες κρίσεως είτε υπό κανονικές συνθήκες» αναφέρει αναλυτικά η απάντηση του ΔΕΣΦΑ.

Πάντως και ο ίδιος ο διαχειριστής παραδέχεται ότι είναι επιφορτισμένος μόνο με τη μεταφορά του φυσικού αερίου και όχι με τη διασφάλιση των ποσοτήτων.

http://www.energypress.gr/news/THesmikh-topothethsh-ths-DEPA-me-karfia-sto-ganti-poy-erixe-o-DESFA

No comments: