Wednesday, 5 March 2014

Gazprom: Η Ουκρανία έχει ενημερώσει ότι δεν μπορεί να μας εξοφλήσει για το αέριο

Ο επικεφαλής της κρατικής εταιρείας φυσικού αερίου της Ρωσίας Gazprom δήλωσε σήμερα ότι η Ουκρανία έχει ενημερώσει την εταιρεία ότι δεν είναι σε θέση να πληρώσει ολόκληρο το ποσό για το αέριο που έλαβε τον Φεβρουάριο.
Ο Αλεξέι Μίλερ σημείωσε ότι το συνολικό χρέος του Κιέβου προς τη Gazprom ανέρχεται σε 2 δισεκατομμύρια δολάρια. «Οι ουκρανοί συνάδελφοί μας μάς ενημέρωσαν ότι δεν θα είναι σε θέση να πληρώσουν ολόκληρο το ποσό για τις παραδόσεις του Φεβρουαρίου», είπε ο Μίλερ στον ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν.
Ο Μίλερ πρόσθεσε ότι η Ουκρανία κατάφερε να δώσει στη Gazprom μόνο 10 εκατομμύρια δολάρια σήμερα, από ένα σύνολο οφειλής 1,529 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το χρέος της Ουκρανίας θα αυξηθεί κατά 440 εκατομμύρια δολάρια στις 7 Μαρτίου, τελευταία ημέρα πληρωμής.
Η Gazprom, που παρέχει το 30% του φυσικού αερίου που χρειάζεται η Ευρώπη, μετέφερε πέρυσι 86 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα αερίου, δηλαδή περισσότερο από το μισό των εξαγωγών της, στην ΕΕ μέσω της Ουκρανίας.
Στο μεταξύ ο υπουργός Οικονομικών της Ουκρανίας δήλωσε σήμερα ότι δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να συνεχιστεί η συνεργασία της χώρας του με τη Ρωσία σχετικά με το πακέτο βοήθειας ύψους 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων που είχε προσφέρει η Μόσχα στο Κίεβο, όμως αυτό θα εξαρτηθεί από το αν η Ουκρανία λάβει καλύτερη προσφορά από αλλού.
 
http://www.energypress.gr/news/Gazprom:-H-Oykrania-ehei-enhmerwsei-oti-den-mporei-na-mas-exoflhsei-gia-to-aerio

No comments: