Σε μελλοντική ανάκαμψη της οικονομικής της πορείας ευελπιστεί η Motor
Oil, καθώς εκτιμά πως αργότερα ή γρηγορότερα, ορισμένα διυλιστήρια της
Ευρώπης θα σταματήσουν την παραγωγή τους, μη αντέχοντας τα πολύ χαμηλά
τρέχοντα περιθώρια διύλισης.
Αυτό δήλωσε κατά τη χθεσινή παρουσίαση της εισηγμένης στην Ένωση
Θεσμικών Επενδυτών ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Πέτρος
Τζανετάκης ο οποίος σημείωσε πως η εταιρεία -σε μια περίοδο που η
πλειονότητα των Ευρωπαίων παραγωγών βρίσκεται στο «βαθύ κόκκινο»-
κατάφερε το 2013 να σημειώσει κέρδη προ φόρων 23,2 εκατ. ευρώ και
ελεύθερες ταμειακές ροές άνω των 90 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της Motor Oil στάθηκε στην αύξηση του συντελεστή
συνθετότητας του διυλιστηρίου της Κορίνθου στο 11,54 (από τους
υψηλότερους παγκοσμίως) γεγονός που επιτρέπει στον ελληνικό όμιλο να
αποκτά πετρέλαια διαφόρων τύπων και να μειώνει το κόστος αγοράς και το
κόστος διύλισης ανά μονάδα.
Έτσι, ενώ το 2013 το μέσο περιθώριο διύλισης στην Ευρώπη κατρακύλησε
στα 18,7 δολάρια ανά μετρικό τόνο, η αντίστοιχη επίδοση ήταν 32,3 ευρώ
για την Motor Oil, ή 37 δολάρια αν δεν συνυπολογιστούν οι ζημίες
αποθεμάτων, ή ακόμη και 42,1 δολάρια αν επίσης δεν συνυπολογιστεί και το
κόστος των 40 εκατ. ευρώ, λόγω της διπλής διακοπής για συντήρηση που
έγινε μέσα στο 2013.
Η διοίκηση της Motor Oil επίσης αναφέρθηκε στην αύξηση μεριδίων αγοράς
στο χώρο της λιανικής, όπου δραστηριοποιείται μέσω των θυγατρικών της
εταιρειών Shell και Avin. Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο 2008-2013 ενώ η
εγχώρια ζήτηση για όλα τα καύσιμα υποχώρησε κατά 43%, η αντίστοιχη
υποχώρηση για τον όμιλο της Motor Oil περιορίστηκε στο 14%.
Αναφορά επίσης έγινε στη σταδιακή προσπάθεια των ιδιόκτητων πρατηρίων
της Shell να μετατραπούν σε αποδοτικά mini markets και τις συνεργασίες
που έγιναν και δρομολογούνται προκειμένου να προκύπτουν σημαντικά έσοδα
από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Τέλος, η διοίκηση της εισηγμένης θα προτείνει στην επικείμενη τακτική
γενική συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος 0,20 ευρώ ανά μετοχή,
αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο επιπλέον καταβολής είτε επιστροφής
κεφαλαίου, είτε προμερίσματος. Πάντως, το πρώτο φετινό τρίμηνο
αποδείχτηκε και αυτό «δύσκολο», αποτελώντας ουσιαστικά συνέχεια του
τελευταίου τριμήνου του 2013.
(euro2day.gr)
http://www.energypress.gr/news/Motor-Oil:-Pontarei-se-diakoph-paragwghs-diylisthriwn-EE
No comments:
Post a Comment