Οι χαμηλότερες τιμές αυξάνουν τη ζήτηση και ωθούν όλο και περισσότερο τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου των πετρελαιοειδών να επενδύουν στην αγορά του υγραερίου. Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις του κλάδου, ο τζίρος της αγοράς του υγραερίου, φέτος εμφανίζει διπλάσιο μέγεθος στα 12 εκατ. ευρώ, έναντι 5 έως 6 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Χθες το ΥΠΕΚΑ ανακοίνωσε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για την ανανέωση της άδειας λειτουργίας της εγκατάστασης αποθήκευσης, εμφιάλωσης και διακίνησης υγραερίου της ΕΚΟ. Πρόκειται για την τρίτη εγκατάσταση υγραερίου της ΕΚΟ, η οποία προμηθεύει το δίκτυο πρατηρίων της εταιρείας και όχι μόνο και η η οποία εξασφάλισε το πράσινο φως, από το αρμόδιο υπουργείο ΠΕΚΑ.
Ειδικότερα η εγκατάσταση υγραερίου της ΕΚΟ στον Ασπρόπυργο, σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους που ενέκρινε το εποπτεύον υπουργείου, θα έχει αποθηκευτική ικανότητα, 2854 m3 θα περιλαμβάνει εμφιαλωτήριο και τρεις σταθμούς φορτοεκφόρτωσης από όπου θα εφοδιάζονται βυτιοφόρα οχήματα με μέγιστη ροή ανά σταθμό 15 τόνοι / ώρα.
Φυσικά η εγκατάσταση του Ασπροπύργου, όπως εκείνες σε Θεσσαλονίκη και Πρέβεζα υποστηρίζουν το ολοένα αυξανόμενο δίκτυο πρατηρίων υγραερίου της θυγατρικής του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων. Τα Ελ.Πε. σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για την εικόνα της αγοράς έχουν τη δεύτερη θέση πίσω από την Coral Gas του ομίλου της Motor Oil Hellas.
Η Coral τροφοδοτεί συνολικά 29 πρατήρια και σχεδιάζει την ανάπτυξη περίπου 50 νέων μεικτών πρατηρίων, που θα διαθέτουν δηλαδή και βενζίνη αλλά και υγραέριο. Η Coral έχει επίσης συνεργασία με πρατήρια άλλων εταιρειών όπως η εισηγμένη Revoil της οικογένειας Ρούσου, η Jetoil της οικογένειας Μαμιδάκη, την Aegean του Δ. Μελισσανίδη και άλλες.
Δίκτυο 13 πρατηρίων, διαθέτει ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων, εκ των οποίων τα 9 είναι της ΕΚΟ και τα 4 της BP. H Petrogas που διαθέτει 6 πρατήρια, έχει επιπλέον συνάψει στρατηγική συνεργασία με την Ελινόιλ. Η εισηγμένη εταιρεία καυσίμων έχει ήδη δημιουργήσει 2 νέα πρατήρια και προχωρά στη μετατροπή ακόμη τριών πρατηρίων, ενώ σχεδιάζει συνολικά τη μετατροπή 10 έως 15 πρατηρίων που θα διαθέτουν και υγραέριο.
Σημειώνεται ότι το ύψος της επένδυσης για τη μετατροπή ενός πρατηρίου κυμαίνεται μεταξύ 60 και 70 χιλιάδων ευρώ, ενώ απαιτούνται περίπου δύο μήνες για να ολοκληρωθούν οι σχετικές εργασίες.
Φυσικά το μεγαλύτερο κίνητρο που δίνει ώθηση στην ανάπτυξη της αγοράς του υγραερίου είναι η τιμή που παραμένει ανταγωνιστική έναντι της αμόλυβδης βενζίνης. Το δε κόστος της μετατροπής ενός οχήματος φτάνει τα 1000 με 1500 ευρώ, με την απόσβεση να γίνεται σε διάστημα περίπου ενός έτους. Σήμερα υπάρχουν περίπου 20 με 30 πιστοποιημένα συνεργεία μετατροπών, ενώ υπολογίζεται ότι η απόσβεση γίνεται μόλις σε ένα έτος.
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/bcfa5c99-87ee-442e-a27f-d5456e5617f0
Χθες το ΥΠΕΚΑ ανακοίνωσε την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για την ανανέωση της άδειας λειτουργίας της εγκατάστασης αποθήκευσης, εμφιάλωσης και διακίνησης υγραερίου της ΕΚΟ. Πρόκειται για την τρίτη εγκατάσταση υγραερίου της ΕΚΟ, η οποία προμηθεύει το δίκτυο πρατηρίων της εταιρείας και όχι μόνο και η η οποία εξασφάλισε το πράσινο φως, από το αρμόδιο υπουργείο ΠΕΚΑ.
Ειδικότερα η εγκατάσταση υγραερίου της ΕΚΟ στον Ασπρόπυργο, σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους που ενέκρινε το εποπτεύον υπουργείου, θα έχει αποθηκευτική ικανότητα, 2854 m3 θα περιλαμβάνει εμφιαλωτήριο και τρεις σταθμούς φορτοεκφόρτωσης από όπου θα εφοδιάζονται βυτιοφόρα οχήματα με μέγιστη ροή ανά σταθμό 15 τόνοι / ώρα.
Φυσικά η εγκατάσταση του Ασπροπύργου, όπως εκείνες σε Θεσσαλονίκη και Πρέβεζα υποστηρίζουν το ολοένα αυξανόμενο δίκτυο πρατηρίων υγραερίου της θυγατρικής του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων. Τα Ελ.Πε. σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία για την εικόνα της αγοράς έχουν τη δεύτερη θέση πίσω από την Coral Gas του ομίλου της Motor Oil Hellas.
Η Coral τροφοδοτεί συνολικά 29 πρατήρια και σχεδιάζει την ανάπτυξη περίπου 50 νέων μεικτών πρατηρίων, που θα διαθέτουν δηλαδή και βενζίνη αλλά και υγραέριο. Η Coral έχει επίσης συνεργασία με πρατήρια άλλων εταιρειών όπως η εισηγμένη Revoil της οικογένειας Ρούσου, η Jetoil της οικογένειας Μαμιδάκη, την Aegean του Δ. Μελισσανίδη και άλλες.
Δίκτυο 13 πρατηρίων, διαθέτει ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων, εκ των οποίων τα 9 είναι της ΕΚΟ και τα 4 της BP. H Petrogas που διαθέτει 6 πρατήρια, έχει επιπλέον συνάψει στρατηγική συνεργασία με την Ελινόιλ. Η εισηγμένη εταιρεία καυσίμων έχει ήδη δημιουργήσει 2 νέα πρατήρια και προχωρά στη μετατροπή ακόμη τριών πρατηρίων, ενώ σχεδιάζει συνολικά τη μετατροπή 10 έως 15 πρατηρίων που θα διαθέτουν και υγραέριο.
Σημειώνεται ότι το ύψος της επένδυσης για τη μετατροπή ενός πρατηρίου κυμαίνεται μεταξύ 60 και 70 χιλιάδων ευρώ, ενώ απαιτούνται περίπου δύο μήνες για να ολοκληρωθούν οι σχετικές εργασίες.
Φυσικά το μεγαλύτερο κίνητρο που δίνει ώθηση στην ανάπτυξη της αγοράς του υγραερίου είναι η τιμή που παραμένει ανταγωνιστική έναντι της αμόλυβδης βενζίνης. Το δε κόστος της μετατροπής ενός οχήματος φτάνει τα 1000 με 1500 ευρώ, με την απόσβεση να γίνεται σε διάστημα περίπου ενός έτους. Σήμερα υπάρχουν περίπου 20 με 30 πιστοποιημένα συνεργεία μετατροπών, ενώ υπολογίζεται ότι η απόσβεση γίνεται μόλις σε ένα έτος.
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/bcfa5c99-87ee-442e-a27f-d5456e5617f0
No comments:
Post a Comment