Μπορεί ο διευθύνων σύμβουλος των Ελ.Πε. να εξέφρασε πρόσφατα την ελπίδα ότι βρέθηκε ο … πάτος στο βαρέλι της πτώσης στα καύσιμα, τα επίσημα στοιχεία ωστόσο του ΥΠΕΚΑ για την πορεία των πωλήσεων, γεννούν εκ νέου απαισιοδοξία στην πολύπαθη αγορά.
Σύμφωνα λοιπόν με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του ΥΠΕΚΑ για τις καταναλώσεις καυσίμων, στο εξάμηνο του έτους οι συνολικές πωλήσεις της αγοράς καυσίμων, που περιλαμβάνουν το LPG, τις βενζίνες, τα diesel, το μαζούτ και τα ναυτιλιακά καύσιμα, υποχωρούν σε ποσοστό 5,1% σε σύγκριση με πέρυσι. Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις βρίσκονται στους 7.563.433 μετρικούς τόνους, έναντι 7.966.896 μετρικούς τόνους το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Και εάν τα στοιχεία για τις συνολικές καταναλώσεις δείχνουν μια συγκρατημένη υποχώρηση, η επιμέρους ανάλυση και τα μεγέθη για τις δύο κυριότερες κατηγορίες που επηρεάζουν τις πωλήσεις του κλάδου των καυσίμων, δηλαδή οι βενζίνες και τα diesel, είναι εντυπωσιακά.
Έτσι στις βενζίνες η μείωση το πρώτο εξάμηνο είναι 11%, ή 1.617.901 μτ έναντι 1.818.737 μτ πέρυσι. Η απλή αμόλυβδη υποχωρεί σε ποσοστό 10%, η σούπερ αμόλυβδη 42,7%.
Στο diesel η μείωση φτάνει το 4%, ποσοστό μικρό εξαιτίας της αύξησης που καταγράφεται στο πετρέλαιο θέρμανσης (5%). Αντίθετα το diesel κίνησης υποχωρεί σε ποσοστό 14,8% και το ναυτιλιακό 13,9%.
Τέλος οι πωλήσεις μαζούτ που κυρίως κατευθύνονται στη βιομηχανία βρίσκονται στο - 1,4%.
LPG
Εντελώς διαφορετική είναι η εικόνα για τις πωλήσεις LPG που είναι πιο γνωστό ως υγραέριο. Στο εξάμηνο του έτους οι πωλήσεις υγραερίου, βρίσκονται στο +14,1% εκ των οποίων αύξηση 17,4% καταγράφεται στο προπα΄νιο και 11,8% στο μείγμα LPG. Η αύξηση στις πωλήσεις του υγραερίου οφείλεται στην κατακόρυφη αύξηση της υγραεριοκίνησης, εξαιτίας των ανταγωνιστικών τιμών του καυσίμου έναντι της βενζίνης.
Οι εταιρείες
Τα στοιχεία για τις καταναλώσεις περιγράφουν επακριβώς την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην αγορά, με τις περισσότερες εταιρείες να δίνουν μάχη να διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς που διαθέτουν, πολλές φορές … «χρηματοδοτώντας» τις ζημιές τους. Την ίδια στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη διάφορες προωθητικές ενέργειες με προσφορές, που ξεκινούν από επιστροφή μετρητών με κάρτες και φτάνουν μέχρι κουπόνια για αγορές προϊόντων ή κληρώσεις για μετρητά. Επίσης, όλο και περισσότερες εταιρείες δίνουν μεγαλύτερη έμφαση σε θέματα ποιότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι πληθαίνουν οι εταιρείες που συνεργάζονται με το εργαστήριο του ΕΜΠ για εσωτερικούς ελέγχους ποιότητας και ποσότητας στα πρατήριά τους. Επίσης, εταιρείες όπως η Elin, η Revoil, ακολουθούν ακόμη πιο αυστηρή πολιτική απέναντι στους πρατηριούχους που βρίσκονται στο δίκτυό τους και εντοπίζονται από τους ελέγχους να έχουν παρανομήσει. Πληροφορίες θέλουν για παράδειγμα τη Revoil να έχει εντάξει ως όρο για τις νέες συμβάσεις που υπογράφει με πρατήρια, να υπάρχει ρήτρα για την απομάκρυνση του πρατηρίου από το δίκτυο σε περίπτωση που αυτό εντοπιστεί από το ΕΜΠ να νοθεύει καύσιμα.
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/874aa3b8-da33-417b -84a0-4839 903c 0fb7
Σύμφωνα λοιπόν με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του ΥΠΕΚΑ για τις καταναλώσεις καυσίμων, στο εξάμηνο του έτους οι συνολικές πωλήσεις της αγοράς καυσίμων, που περιλαμβάνουν το LPG, τις βενζίνες, τα diesel, το μαζούτ και τα ναυτιλιακά καύσιμα, υποχωρούν σε ποσοστό 5,1% σε σύγκριση με πέρυσι. Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις βρίσκονται στους 7.563.433 μετρικούς τόνους, έναντι 7.966.896 μετρικούς τόνους το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Και εάν τα στοιχεία για τις συνολικές καταναλώσεις δείχνουν μια συγκρατημένη υποχώρηση, η επιμέρους ανάλυση και τα μεγέθη για τις δύο κυριότερες κατηγορίες που επηρεάζουν τις πωλήσεις του κλάδου των καυσίμων, δηλαδή οι βενζίνες και τα diesel, είναι εντυπωσιακά.
Έτσι στις βενζίνες η μείωση το πρώτο εξάμηνο είναι 11%, ή 1.617.901 μτ έναντι 1.818.737 μτ πέρυσι. Η απλή αμόλυβδη υποχωρεί σε ποσοστό 10%, η σούπερ αμόλυβδη 42,7%.
Στο diesel η μείωση φτάνει το 4%, ποσοστό μικρό εξαιτίας της αύξησης που καταγράφεται στο πετρέλαιο θέρμανσης (5%). Αντίθετα το diesel κίνησης υποχωρεί σε ποσοστό 14,8% και το ναυτιλιακό 13,9%.
Τέλος οι πωλήσεις μαζούτ που κυρίως κατευθύνονται στη βιομηχανία βρίσκονται στο - 1,4%.
LPG
Εντελώς διαφορετική είναι η εικόνα για τις πωλήσεις LPG που είναι πιο γνωστό ως υγραέριο. Στο εξάμηνο του έτους οι πωλήσεις υγραερίου, βρίσκονται στο +14,1% εκ των οποίων αύξηση 17,4% καταγράφεται στο προπα΄νιο και 11,8% στο μείγμα LPG. Η αύξηση στις πωλήσεις του υγραερίου οφείλεται στην κατακόρυφη αύξηση της υγραεριοκίνησης, εξαιτίας των ανταγωνιστικών τιμών του καυσίμου έναντι της βενζίνης.
Οι εταιρείες
Τα στοιχεία για τις καταναλώσεις περιγράφουν επακριβώς την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην αγορά, με τις περισσότερες εταιρείες να δίνουν μάχη να διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς που διαθέτουν, πολλές φορές … «χρηματοδοτώντας» τις ζημιές τους. Την ίδια στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη διάφορες προωθητικές ενέργειες με προσφορές, που ξεκινούν από επιστροφή μετρητών με κάρτες και φτάνουν μέχρι κουπόνια για αγορές προϊόντων ή κληρώσεις για μετρητά. Επίσης, όλο και περισσότερες εταιρείες δίνουν μεγαλύτερη έμφαση σε θέματα ποιότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι πληθαίνουν οι εταιρείες που συνεργάζονται με το εργαστήριο του ΕΜΠ για εσωτερικούς ελέγχους ποιότητας και ποσότητας στα πρατήριά τους. Επίσης, εταιρείες όπως η Elin, η Revoil, ακολουθούν ακόμη πιο αυστηρή πολιτική απέναντι στους πρατηριούχους που βρίσκονται στο δίκτυό τους και εντοπίζονται από τους ελέγχους να έχουν παρανομήσει. Πληροφορίες θέλουν για παράδειγμα τη Revoil να έχει εντάξει ως όρο για τις νέες συμβάσεις που υπογράφει με πρατήρια, να υπάρχει ρήτρα για την απομάκρυνση του πρατηρίου από το δίκτυο σε περίπτωση που αυτό εντοπιστεί από το ΕΜΠ να νοθεύει καύσιμα.
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/874aa3b8-da33-417b -84a0-4839 903c 0fb7
No comments:
Post a Comment