Να μπορούν οι ιδιώτες προμηθευτές να διακόπτουν την ηλεκτροδότηση παλαιών πελατών τους όταν συνεχίζουν να τους χρωστάνε χρηματικά ποσά από λογαριασμούς ρεύματος, ακόμα και αν εν τω μεταξύ έχουν αλλάξει προμηθευτή, πρότεινε η Energa, η μία εκ των δύο μεγαλύτερων ιδιωτικών εταιρειών λιανικής ρεύματος στη σχετική διαβούλευση της ΡΑΕ. Η εταιρεία μάλιστα υποστηρίζει ότι η πρακτική αυτή εφαρμόζεται ήδη από τη ΔΕΗ, για παλιούς της πελάτες που της έχουν αφήσει «φέσια».
Όπως αναφέρει η εταιρεία, μέχρι σήμερα, στην περίπτωση που ένας Πελάτης φύγει από έναν ιδιώτη Προμηθευτή και χρωστάει χρήματα σε αυτόν τον Προμηθευτή, τότε ο εν λόγω Προμηθευτής δεν δύναται να διακόψει το ρεύμα σε αυτόν τον Πελάτη, λόγω της άρνησης του Διαχειριστή Δικτύου. Σε περίπτωση όμως που ένας Πελάτης έχει φύγει από την ΔΕΗ και οφείλει χρήματα στην ΔΕΗ, τότε η ΔΕΗ διακόπτει την ηλεκτροδότηση στον Πελάτη αυτό, με το πρόσχημα ότι οφείλει τα Δημοτικά Τέλη.
Η Energa θεωρεί ότι ο Προμηθευτής θα πρέπει να μπορεί να διακόπτει την ηλεκτροδότηση σε έναν Πελάτη, ακόμη και αν αυτός έχει αλλάξει Προμηθευτή, τηρώντας πάντα τις προθεσμίες που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας. Ας μην ξεχνάμε, λέει, ότι όταν ένας Πελάτης οφείλει χρήματα σε έναν Προμηθευτή οφείλει και τα χρήματα για την χρήση του δικτύου. Ο Προμηθευτής στην προκειμένη περίπτωση κάνει τον εισπράκτορα για τον Διαχειριστή του Δικτύου (χωρίς κανένα όφελος) και καλείται αδίκως να καταβάλει τα χρήματα αυτά στον Διαχειριστή του Δικτύου ακόμη και αν δεν τα έχει εισπράξει (κάτι που πρέπει να αλλάξει).
Η εταιρεία σημειώνει ότι με την ψήφιση σχετικού νομοσχεδίου οι εναλλακτικοί Προμηθευτές, από εδώ και στο εξής, θα τιμολογούν τα Δημοτικά τέλη και επομένως όπως προβλέπει ο νόμος θα πρέπει από εδώ και στο εξής να μπορούν και αυτοί (όχι μόνο η ΔΕΗ) να διακόπτουν την ηλεκτροδότηση σε έναν Πελάτη ακόμη και αν αυτός έχει αλλάξει Προμηθευτή, στην περίπτωση πάντα που ο Πελάτης οφείλει χρήματα. «Θεωρούμε ότι με βάση τα όσα ισχύουν σήμερα αυτό είναι και το μόνο μέτρο που μπορεί να καταπολεμήσει αποτελεσματικά το φαινόμενο των κακοπληρωτών που εν γνώσει τους αλλάζουν συνεχώς Προμηθευτή με μόνο σκοπό να μην πληρώσουν ποτέ το ηλεκτρικό ρεύμα» υποστηρίζει η εταιρεία.
Κωλυσιεργία
Από την άλλη, η Energa αναφέρει προβλήματα στη διαδικασία αποσύνδεσης εν ενεργεία πελατών λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών τα οποία κωλυσιεργούν και δυσχεραίνουν την επικοινωνία της εταιρείας με τους πελάτες της. Στο πλαίσιο αυτό προτείνονται από την εταιρεία τα ακόλουθα:
• Μετά την αποστολή του αρχείου με τους πελάτες προς διακοπή από τον Προμηθευτή στο Διαχειριστή του Δικτύου (ΔΕΗ) και τις αιτούμενες ημερομηνίες διακοπής, ο Διαχειριστής του Δικτύου, θα πρέπει εντός 3 εργάσιμων ημερών από την αιτούμενη ημερομηνία διακοπής να επιστρέφει το σχετικό αρχείο, αναφέροντας το νέο status του πελάτη (Διακοπή - Εκκρεμεί, Διακοπή - Ολοκληρώθηκε).
• Σε περίπτωση που δεν έχει ολοκληρωθεί η διακοπή, θα πρέπει ο Διαχειριστής του Δικτύου να αναφέρει το λόγο για τον οποίο δεν έχει προχωρήσει η διακοπή.
• Σε περίπτωση που ο λόγος που δεν ολοκληρώθηκε η διακοπή, οφείλεται σε υπαιτιότητα του πελάτη (για παράδειγμα εσωτερικός μετρητής), θα πρέπει να αναφέρεται από το Διαχειριστή του Δικτύου η νέα ημερομηνία που θα επισκεφθεί το συνεργείο τον πελάτη για να πραγματοποιήσει τη διακοπή.
• Ο Διαχειριστής του Δικτύου δε μπορεί να αρνηθεί τη διακοπή για κανένα λόγο, εκτός κι αν ο πελάτης προσκομίσει αποδεικτικό με πρόσφατη πληρωμή του (τελευταίες 3 εργάσιμες ημέρες) για το οποίο θα πρέπει απαραίτητα το συνεργείο να κρατήσει σχετικό αντίγραφο.
• Σε περίπτωση που ο πελάτης διευθετήσει τις οφειλές του, οπότε και ο Προμηθευτής αποστείλει στο Διαχειριστή του Δικτύου, εντολή επανεργοποίησης, θα πρέπει να υπάρχει σχετική ενημέρωση από το Διαχειριστή του Δικτύου προς τον Προμηθευτή σχετικά με το νέο status του πελάτη και την ημερομηνία αλλαγής αυτού.
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/b595311c-ce2d-47a9-831a-858c99c0ab16
Όπως αναφέρει η εταιρεία, μέχρι σήμερα, στην περίπτωση που ένας Πελάτης φύγει από έναν ιδιώτη Προμηθευτή και χρωστάει χρήματα σε αυτόν τον Προμηθευτή, τότε ο εν λόγω Προμηθευτής δεν δύναται να διακόψει το ρεύμα σε αυτόν τον Πελάτη, λόγω της άρνησης του Διαχειριστή Δικτύου. Σε περίπτωση όμως που ένας Πελάτης έχει φύγει από την ΔΕΗ και οφείλει χρήματα στην ΔΕΗ, τότε η ΔΕΗ διακόπτει την ηλεκτροδότηση στον Πελάτη αυτό, με το πρόσχημα ότι οφείλει τα Δημοτικά Τέλη.
Η Energa θεωρεί ότι ο Προμηθευτής θα πρέπει να μπορεί να διακόπτει την ηλεκτροδότηση σε έναν Πελάτη, ακόμη και αν αυτός έχει αλλάξει Προμηθευτή, τηρώντας πάντα τις προθεσμίες που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας. Ας μην ξεχνάμε, λέει, ότι όταν ένας Πελάτης οφείλει χρήματα σε έναν Προμηθευτή οφείλει και τα χρήματα για την χρήση του δικτύου. Ο Προμηθευτής στην προκειμένη περίπτωση κάνει τον εισπράκτορα για τον Διαχειριστή του Δικτύου (χωρίς κανένα όφελος) και καλείται αδίκως να καταβάλει τα χρήματα αυτά στον Διαχειριστή του Δικτύου ακόμη και αν δεν τα έχει εισπράξει (κάτι που πρέπει να αλλάξει).
Η εταιρεία σημειώνει ότι με την ψήφιση σχετικού νομοσχεδίου οι εναλλακτικοί Προμηθευτές, από εδώ και στο εξής, θα τιμολογούν τα Δημοτικά τέλη και επομένως όπως προβλέπει ο νόμος θα πρέπει από εδώ και στο εξής να μπορούν και αυτοί (όχι μόνο η ΔΕΗ) να διακόπτουν την ηλεκτροδότηση σε έναν Πελάτη ακόμη και αν αυτός έχει αλλάξει Προμηθευτή, στην περίπτωση πάντα που ο Πελάτης οφείλει χρήματα. «Θεωρούμε ότι με βάση τα όσα ισχύουν σήμερα αυτό είναι και το μόνο μέτρο που μπορεί να καταπολεμήσει αποτελεσματικά το φαινόμενο των κακοπληρωτών που εν γνώσει τους αλλάζουν συνεχώς Προμηθευτή με μόνο σκοπό να μην πληρώσουν ποτέ το ηλεκτρικό ρεύμα» υποστηρίζει η εταιρεία.
Κωλυσιεργία
Από την άλλη, η Energa αναφέρει προβλήματα στη διαδικασία αποσύνδεσης εν ενεργεία πελατών λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών τα οποία κωλυσιεργούν και δυσχεραίνουν την επικοινωνία της εταιρείας με τους πελάτες της. Στο πλαίσιο αυτό προτείνονται από την εταιρεία τα ακόλουθα:
• Μετά την αποστολή του αρχείου με τους πελάτες προς διακοπή από τον Προμηθευτή στο Διαχειριστή του Δικτύου (ΔΕΗ) και τις αιτούμενες ημερομηνίες διακοπής, ο Διαχειριστής του Δικτύου, θα πρέπει εντός 3 εργάσιμων ημερών από την αιτούμενη ημερομηνία διακοπής να επιστρέφει το σχετικό αρχείο, αναφέροντας το νέο status του πελάτη (Διακοπή - Εκκρεμεί, Διακοπή - Ολοκληρώθηκε).
• Σε περίπτωση που δεν έχει ολοκληρωθεί η διακοπή, θα πρέπει ο Διαχειριστής του Δικτύου να αναφέρει το λόγο για τον οποίο δεν έχει προχωρήσει η διακοπή.
• Σε περίπτωση που ο λόγος που δεν ολοκληρώθηκε η διακοπή, οφείλεται σε υπαιτιότητα του πελάτη (για παράδειγμα εσωτερικός μετρητής), θα πρέπει να αναφέρεται από το Διαχειριστή του Δικτύου η νέα ημερομηνία που θα επισκεφθεί το συνεργείο τον πελάτη για να πραγματοποιήσει τη διακοπή.
• Ο Διαχειριστής του Δικτύου δε μπορεί να αρνηθεί τη διακοπή για κανένα λόγο, εκτός κι αν ο πελάτης προσκομίσει αποδεικτικό με πρόσφατη πληρωμή του (τελευταίες 3 εργάσιμες ημέρες) για το οποίο θα πρέπει απαραίτητα το συνεργείο να κρατήσει σχετικό αντίγραφο.
• Σε περίπτωση που ο πελάτης διευθετήσει τις οφειλές του, οπότε και ο Προμηθευτής αποστείλει στο Διαχειριστή του Δικτύου, εντολή επανεργοποίησης, θα πρέπει να υπάρχει σχετική ενημέρωση από το Διαχειριστή του Δικτύου προς τον Προμηθευτή σχετικά με το νέο status του πελάτη και την ημερομηνία αλλαγής αυτού.
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/b595311c-ce2d-47a9-831a-858c99c0ab16
No comments:
Post a Comment