Wednesday 30 October 2013

«Τεστ της αλήθειας» στο φυσικό αέριο κίνησης

Το «τεστ της αλήθειας» για την αεριοκίνηση και όλα όσα υπόσχεται η χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο κίνησης είναι πια γεγονός. Και τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τις προσδοκίες ιδιοκτητών ΙΧ, αλλά και επαγγελματιών αυτοκινητιστών. 

Ανάμεσα στα χιλιάδες ταξί της Αθήνας, υπάρχουν πλέον και ορισμένα «φυσικά» ταξί που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το FISIKON – το συμπιεσμένο φυσικό αέριο ή CNG που διαθέτει η ΔΕΠΑ μέσω ενός ταχέως αναπτυσσόμενου δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού φυσικού αερίου κίνησης. 

Σημειώνεται δε ότι το φυσικό αέριο κίνησης (CNG), δεν έχει ουδεμία σχέση με το υγραέριο (LPG) με το οποίο συχνά συγχέεται.

Μιλώντας λοιπόν με έναν αυτοκινητιστή που έχει εμπιστευθεί το FISIKON στην επαγγελματική του δραστηριότητα, προσπαθήσαμε να επαληθεύσουμε εάν όλα όσα λέγονται τόσο για τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, όσο και για την οικονομία του φυσικού αερίου, ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. 

Και οι απαντήσεις ήταν κάτι περισσότερο από θετικές. Όπως μας εξηγεί ο κ. Δημήτρης Μελέτης, επαγγελματίας οδηγός ταξί, το φυσικό αέριο πλεονεκτεί ως προς την τιμή έναντι όλων των ανταγωνιστικών καυσίμων κίνησης, επιβεβαιώνοντας ότι προσφέρει σημαντική οικονομία σε σχέση με άλλου είδους καύσιμα κίνησης.  

Ο κ. Δημήτρης Μελέτης, ένας εκ των πρώτων οδηγών ταξί FISIKON, δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένος από την εξοικονόμηση που επιτυγχάνει με το φυσικό αέριο κίνησης
Το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί είναι το Volkswagen Passat TSI EcoFuel. Διαθέτει κινητήρα φυσικού αερίου που συνδυάζει άμεσο ψεκασμό και διπλή υπερτροφοδότηση (Compressor & Turbo). 

Το ταξί αυτό επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 9,8 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 214 km/h, ενώ καταναλώνει μόλις 4,3 kg CNG/ 100 km. Όπως δε τονίζει ο οδηγός, το αυτοκίνητο έχει αξιοσημείωτα χαμηλά επίπεδα θορύβου, γεγονός που το καθιστά ακόμα πιο φιλικό.

Τις ίδιες παρατηρήσεις εισπράττουμε και από άλλους οδηγούς που χρησιμοποιούν το FISIKON στα ταξί τους. Οι πρώτες εντυπώσεις λοιπόν των οδηγών είναι εξαιρετικά θετικές, αναφέροντας όλοι κατά μέσο όρο μείωση στο κόστος κατανάλωσης (€/χλμ) της τάξεως του 50% σε σχέση με τα προηγούμενα αυτοκίνητα που είχαν στην κατοχή τους.

Φυσικό αέριο και περιβάλλον

Μειωμένες εκπομπές σωματιδίων και διοξειδίου του άνθρακα που εκλύονται είναι επίσης κοινές παρατηρήσεις. Ενώ τα συνεργεία που παρακολουθούν τα αυτοκίνητα αυτά επιβεβαιωνόμουν και αυτά με τη σειρά τους εργοστασιακούς ισχυρισμούς: «Το FISIKON ως εναλλακτικό καύσιμο κίνησης διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά: είναι οικονομικότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα, δε νοθεύεται, έχει αθόρυβη καύση και είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο», τονίζει υπάλληλος ενός εξ αυτών των συνεργείων.

Με τα ταξί να μεταφέρουν σημαντικό αριθμό πολιτών στους δρόμους της Αθήνας κάθε ημέρα, το φυσικό αέριο κίνησης εξασφαλίζει ότι τα ταξί καύσης FISIKON προστατεύουν την ατμόσφαιρα της πόλης

Με 21 κιλά φυσικού αερίου καθώς και 31 λίτρα βενζίνης, το Passat μπορεί να διανύσει 980 km.


Πλήθος λεωφορείων και ταξί  φυσικού αερίου κινούνται ήδη στους δρόμους της πρωτεύουσας

Μεγάλη λοιπόν είναι η εξοικονόμηση που δυνητικά επιτυγχάνεται με το FISIKON για τα επαγγελματικά οχήματα, όπως ταξί,  λεωφορεία καθώς και άλλα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά, απορριμματοφόρα κ.α.) και φυσικά ΙΧ. Τα παραπάνω βέβαια αποκτούν ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο πλαίσιο υλοποίησης, σχεδίου ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού οχημάτων με φυσικό αέριο, εκ μέρους της ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ.

Οι καταναλωτές εντός Αττικής εξυπηρετούνται ήδη από το σταθμό τροφοδότησης στην Ανθούσα - ο οποίος λειτουργεί σε 24ωρη βάση, και εξυπηρετεί ΔΧ και ΙΧ οχήματα - ενώ ο δεύτερος σταθμός στα Άνω Λιόσια εξυπηρετεί αποκλειστικά λεωφορεία και απορριμματοφόρα. Πρόσφατα, προστέθηκε ένας ακόμη νέος σταθμός στο Δήμο Κηφισιάς, επί της λεωφόρου Κηφισίας, ενώ μόλις την προηγούμενη εβδομάδα εγκαινιάστηκε ο πρώτος σταθμός ανεφοδιασμού FISIKON στη Θεσσαλονίκη, στο Δήμο Πυλαίας, επί της Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής. 


No comments: