Τη δυνατότητα παραγωγής συνθετικού, “ηλιακού” καυσίμου αεροσκαφών απέδειξε το έργο Solar Jet
το οποίο αποτελεί τον καρπό της συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής
Ένωσης, ερευνητικών κέντρων και εταιρειών (ETH Zürich, Bauhaus
Luftfahrt, Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR), ARTTIC και
Shell Global Solutions).
To Solar Jet επιτρέπει την παραγωγή ανανεώσιμης κηροζίνης
απευθείας από τον ήλιο σε συνδυασμό με νερό και διοξείδιο του άνθρακα
και υπόσχεται να φέρει επανάσταση στο μέλλον της αεροπορίας.
Με την ίδια μέθοδο καθίσταται εφικτή η παραγωγή και άλλων
ειδών καυσίμων μεταφορών όπως το πετρέλαιο, η βενζίνη και το καθαρό
υδρογόνο, αλλά και πλαστικών, με βιώσιμο τρόπο.
Η παραγωγή βασίζεται στη δημιουργία μια θερμοχημικής διαδικασίας
την οποία τροφοδοτεί εστιασμένη ηλιακή ακτινοβολία. Ένας ηλιακός
αντιδραστήρας αναλαμβάνει το έργο της παραγωγής υγρών υδρογονανθράκων
κατάλληλων για την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων μεταφορών.
“Ζητήματα περιβαλλοντικής φύσεως και η ανάγκη ενεργειακής
ασφάλειας για την τροφοδοσία των αεροσκαφών οδηγεί τον κλάδο της
αεροπορίας στην αναζήτηση εναλλακτικών καυσίμων που θα μπορούν να
χρησιμοποιηθούν εναλλάξ με συμβατικά καύσιμα αεροσκαφών” δηλώνει ο Δρ
Αντρέας Σίζμαν, συντονιστής του έργου στο Bauhaus Luftfahrt.
“Με αυτή την πρωτότυπη “ηλιακή” κηροζίνη, το έργο Solar Jet
πραγματοποίησε ένα καίριο βήμα προς τη δημιουργία πραγματικά βιώσιμων
καυσίμων στο μέλλον που θα προέρχονται από ανεξάντλητους φυσικούς
πόρους”προσθέτει.
Το έργο Solar Jet βασίζεται σε μια καινοτόμο τεχνολογία που χρησιμοποιεί εστιασμένη ηλιακή ακτινοβολία για να μετατρέψει το διοξείδιο του άνθρακα και το οξυγόνο σε ένα “αέριο σύνθεσης” (syngas). Η διαδικασία ολοκληρώνεται μέσα από έναν κύκλο οξειδοαναγωγής με οξείδια μετάλλων που τίθενται σε συνθήκες υψηλής θερμοκρασίας.
Το αέριο σύνθεσης, ένα μείγμα υδρογόνου και μονοξειδίου του
άνθρακα, στη συνέχεια μετατρέπεται σε κηροζίνη με τη χρήση της
καθιερωμένης σε βιομηχανικές εφαρμογές τεχνολογίας Fischer-Tropsch.
“Η τεχνολογία του ηλιακού αντιδραστήρα βασίζεται στη βελτιωμένη μεταφορά θερμότητας ακτινοβολίας
και την ταχύτατη χημική αντίδραση, παράγοντες κομβικής σημασίας για την
αποδοτική μετατροπή ηλιακής ακτινοβολίας σε καύσιμο” αναφέρει ο
καθηγητής Άλντο Στάινφελντ, επικεφαλής της έρευνας στο Ομοσπονδιακό
Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Ζυρίχης (ETH Zurich).
Παρότι η τεχνολογία του κύκλου οξειδοαναγωγής για την
παραγωγή αερίων σύνθεσης βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα, εταιρείες όπως η
Shell έχουν εκδηλώσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το έργο SOLAR-JET (Solar chemical reactor demonstration and
Optimization for Long-term Availability of Renewable JET fuel)
εγκαινιάστηκε τον Ιούνιο του 2011 και χρηματοδοτείται από το 7ο Πρόγραμμα-Πλαίσιο για την Έρευνα και την Τεχνολογική Ανάπτυξη της ΕΕ. Τα αποτελέσματα του έργου αναμένεται να θέσουν την Ευρώπη στην
πρωτοπορία της έρευνας, καινοτομίας και παραγωγής βιώσιμων καυσίμων
απευθείας από εστιασμένη ηλιακή ενέργεια.
http://www.econews.gr/2014/04/29/solar-jet-kausima-114444/
No comments:
Post a Comment