Tuesday, 22 April 2014

Σε «Βιο-διυλιστήριο» μετατρέπει η Eni το αρχαιότερο διυλιστήριο της Ιταλίας

«Μεταμόρφωση» επί το … οικολογικότερον υφίσταται αυτό το διάστημα το αρχαιότερο διυλιστήριο της Ιταλίας, κατ’ εφαρμογήν της «Πράσινης Στρατηγικής» της Eni. Ειδικότερα, το διυλιστήριο Porto Marghera, στην Βενετία, μετατρέπεται από απλό διυλιστήριο πετρελαιοειδών σε «βιο-διυλιστήριο», το οποίο θα παράγει υψηλής ποιότητας βιοκαύσιμα νέας γενιάς.
Η λειτουργία του έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει εντός του Απριλίου, ενώ η μετατροπή των εγκαταστάσεων ξεκίνησε το δεύτερο τρίμηνο του 2013.
Η σχετική επένδυση της ιταλικής πετρελαϊκής θεωρείται σχετικά μικρή – περί τα 100 εκατ. ευρώ – αλλά αναμένεται να δώσει νέα ζωή στο διυλιστήριο, το οποίο ξεκίνησε την λειτουργία του το 1926, για να την διακόψει τον Σεπτέμβριο του 2012 λόγω χαμηλών περιθωρίων διύλισης. Τα νέα προϊόντα που θα παράγει το διυλιστήριο της Porto Marghera είναι κυρίως υδρογονοκατεργασμένα φυτικά έλαια ( HVO - φυτικά έλαια που έχουν υποβληθεί σε θερμοχημική κατεργασία με υδρο­γόνο), κατά 80%, ενώ το υπόλοιπο της παραγωγής θα αφορά «πράσινη» νάφθα και «πράσινο» LPG. Η οικολογική αυτή παραγωγή θα αντικαταστήσει τα συμβατικά βιοκαύσιμα (βιοντήζελ ή μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων - FAME) που σήμερα η Eni διοχετεύει στην αγορά για να είναι συνεπείς με τις προβλεπόμενες από την ΕΕ προδιαγραφές μειγμάτων.
Καθώς η σχετική κοινοτική Οδηγία (Fuel Quality Directive) ορίζει ότι το μερίδιο του βιοντίζελ FAME στο ντήζελ πρέπει να μην υπερβαίνει το 7%, η χρήση HVO ίσως δώσει στην ιταλική εταιρεία τη δυνατότητα να παρακάμψει τον περιορισμό αυτό. Όπως τονίζει και στην πρόσφατη έκθεσή του για την παγκόσμια αγορά πετρελαίου ο ΙΕΑ, το διυλιστήριο Porto Marghera, με την νέα μορφή λειτουργίας του μπορεί να δώσει στην Eni τη δυνατότητα να εκπληρώσει με μεγαλύτερη ευελιξία τον κοινοτικό στόχο για 10% καύσιμα από ΑΠΕ στον τομέα των μεταφορών ως το 2020.
Το «βιο-διυλιστήριο» της Porto Marghera βασίζεται στην τεχνολογία Ecofining, μία τεχνολογική πατέντα που ανέπτυξαν η Eni και η αμερικανική UOP, του ομίλου Honeywell, η οποία κατεργάζεται με υδρογόνο τα τριγλυκερίδια που περιέχονται σε λίπη, όπως φυτικά και μαγειρικά έλαια, αλλά και σε ζωικό λίπος.
Οι πρώτες ύλες που αρχικά θα υποστούν επεξεργασία στην επανέναρξη της λειτουργίας του της Porto Marghera θα είναι ποσότητες φοινικελαίου που θα εισαχθούν από προμηθευτές που θα μπορούν να παράσχουν πιστοποιητικά αειφορίας από την Κομισιόν. Στην πρώτη αυτή φάση λειτουργίας του Porto Marghera υπό την νέα μορφή του, η τεχνολογία Ecofining θα χρησιμοποιείται μαζί με υφιστάμενες μονάδες, ώστε η παραγωγή να φτάσει τους 400 χιλ. τόνους ετησίως (ή 9 χιλιάδες βαρέλια ημερησίως). Με την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης , το 2015, μία νέα μονάδα μετατροπής ατμού θα αυξήσει την παραγωγή υδρογόνου και θα επιτρέψει την αύξηση της δυναμικότητας του διυλιστηρίου στους 560 χιλ. τόνους ετησίως (ή 13 χιλιάδες βαρέλια ημερησίως). 

http://www.energia.gr/article.asp?art_id=81072

No comments: