«Μεταμόρφωση» επί το … οικολογικότερον υφίσταται
αυτό το διάστημα το αρχαιότερο διυλιστήριο της Ιταλίας, κατ’ εφαρμογήν της
«Πράσινης Στρατηγικής» της Eni. Ειδικότερα, το διυλιστήριο Porto Marghera, στην
Βενετία, μετατρέπεται από απλό διυλιστήριο πετρελαιοειδών σε «βιο-διυλιστήριο»,
το οποίο θα παράγει υψηλής ποιότητας βιοκαύσιμα νέας γενιάς.
Η λειτουργία του έχει
προγραμματιστεί να ξεκινήσει εντός του Απριλίου, ενώ η μετατροπή των
εγκαταστάσεων ξεκίνησε το δεύτερο τρίμηνο του 2013.
Η σχετική επένδυση της ιταλικής πετρελαϊκής
θεωρείται σχετικά μικρή – περί τα 100 εκατ. ευρώ – αλλά αναμένεται να δώσει νέα
ζωή στο διυλιστήριο, το οποίο ξεκίνησε την λειτουργία του το 1926, για να την
διακόψει τον Σεπτέμβριο του 2012 λόγω χαμηλών περιθωρίων διύλισης. Τα νέα
προϊόντα που θα παράγει το διυλιστήριο της Porto Marghera είναι κυρίως υδρογονοκατεργασμένα
φυτικά έλαια (
HVO
- φυτικά έλαια που έχουν υποβληθεί σε
θερμοχημική κατεργασία με υδρογόνο), κατά 80%, ενώ το υπόλοιπο της παραγωγής
θα αφορά «πράσινη» νάφθα και «πράσινο» LPG. Η οικολογική αυτή παραγωγή θα
αντικαταστήσει τα συμβατικά βιοκαύσιμα (βιοντήζελ ή μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων
- FAME) που σήμερα η
Eni
διοχετεύει
στην αγορά για να είναι συνεπείς με τις προβλεπόμενες από την ΕΕ προδιαγραφές
μειγμάτων.
Καθώς η σχετική κοινοτική Οδηγία (Fuel Quality
Directive) ορίζει ότι το μερίδιο του
βιοντίζελ FAME στο ντήζελ πρέπει να μην υπερβαίνει το 7%, η χρήση HVO ίσως δώσει στην ιταλική εταιρεία τη δυνατότητα
να παρακάμψει τον περιορισμό αυτό. Όπως τονίζει και στην πρόσφατη έκθεσή του
για την παγκόσμια αγορά πετρελαίου ο ΙΕΑ, το διυλιστήριο Porto Marghera, με την
νέα μορφή λειτουργίας του μπορεί να δώσει στην Eni τη δυνατότητα να εκπληρώσει
με μεγαλύτερη ευελιξία τον κοινοτικό στόχο για 10% καύσιμα από ΑΠΕ στον τομέα
των μεταφορών ως το 2020.
Το «βιο-διυλιστήριο» της Porto
Marghera βασίζεται στην τεχνολογία Ecofining, μία τεχνολογική πατέντα που
ανέπτυξαν η Eni και η αμερικανική UOP, του ομίλου Honeywell, η οποία
κατεργάζεται με υδρογόνο τα τριγλυκερίδια που περιέχονται σε λίπη, όπως φυτικά και μαγειρικά έλαια, αλλά
και σε ζωικό λίπος.
Οι πρώτες ύλες που αρχικά θα υποστούν
επεξεργασία στην επανέναρξη της λειτουργίας του της Porto Marghera θα είναι
ποσότητες φοινικελαίου που θα εισαχθούν από προμηθευτές που θα μπορούν να
παράσχουν πιστοποιητικά αειφορίας από την Κομισιόν. Στην πρώτη αυτή φάση
λειτουργίας του Porto Marghera υπό την νέα μορφή του, η τεχνολογία Ecofining θα
χρησιμοποιείται μαζί με υφιστάμενες μονάδες, ώστε η παραγωγή να φτάσει τους 400
χιλ. τόνους ετησίως (ή 9 χιλιάδες βαρέλια ημερησίως). Με την ολοκλήρωση της
δεύτερης φάσης , το 2015, μία νέα μονάδα μετατροπής ατμού θα αυξήσει την παραγωγή
υδρογόνου και θα επιτρέψει την αύξηση της δυναμικότητας του διυλιστηρίου στους
560 χιλ. τόνους ετησίως (ή 13 χιλιάδες βαρέλια ημερησίως).
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=81072
No comments:
Post a Comment