Thursday 30 January 2014

Με εναλλακτικά καύσιμα θα κινούνται τα εμπορικά πλοία στο μέλλον, εκτιμά Έλληνας ερευνητής του DNV

Ο νορβηγικός νηογνώμονας ( DNV GL) δημοσίευσε μια νέα έρευνα για εναλλακτικά καύσιμα στη ναυτιλία, προβλέποντας ότι στο μέλλον εκτός από το φυσικό αέριο, θα χρησιμοποιούνται και υβριδικά συστήματα, όπως και η αποθήκευση ενέργειας.

Ο DNV εκτιμά ότι μέχρι και το 20% των πλοίων διεθνώς θα μπορούν να κινούνται με τον τρόπο αυτό, έχοντας την βοήθεια μπαταριών, στην προσπάθεια μείωσης των εκπομπών ρύπων τους. Όπως εξηγεί ο κ. Χρήστος Χρυσάκης, επικεφαλής ερευνητής του DNV, «ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος καταναλώνει σήμερα 330 εκατ. τόνους καυσίμου ετησίως, ενώ το 80-85% αυτού έχει υψηλό περιεχόμενο σε θείο. Η ναυτιλία πρέπει να αλλάξει και εμείς πρέπει να συμβάλουμε με τεχνικά μέσα, λειτουργικά μέτρα και εναλλακτικά καύσιμα για να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση».
Κοιτάζοντας λοιπόν, προς το μέλλον της ναυτιλίας, η αρχή στα εναλλακτικά καύσιμα θα γίνει με το LNG, αλλά στη συνέχεια αναμένεται να συμμετάσχουν και άλλες μορφές με τοπικό χαρακτήρα, όπως το βιοαέριο, το βιοντίζελ, η μαιθανόλη, ο ηλεκτρισμός και το υδρογόνο. Αντιθέτως, οι ΑΠΕ δεν θεωρούνται βιώσιμη λύση σε ευρεία κλίμακα για την εμπορική ναυτιλία, όπως θεωρεί ο κ. Χρυσάκης.
Επίσης, ο DNV αναγνωρίζει ότι υπάρχουν όρια στην ανάπτυξη των βιοκαυσίμων, καθώς χρειάζονται μεγάλες εκτάσεις για την ανάπτυξή τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι απαιτείται μια περιοχή στο μέγεθος της Ελλάδας για να παραχθούν 50 εκατ. τόνοι βιοντίζελ με τις σημερινές τεχνολογίες. Στα πλαίσια αυτά, ο DNV υπογραμμίζει ότι θα συνεχίσει να αναζητά εναλλακτικούς τρόπους κίνησης για τα πλοία, ώστε να είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί τις αναδυόμενες τάσεις στο εξής. 

http://www.energia.gr/article.asp?art_id=78664

No comments: