Wednesday, 22 June 2011

Δεσμευτικοί όροι για τη διαφήμιση των τιμολογίων λιανικής στο ρεύμα.

Κείμενο με δεσμευτικούς όρους για τις εταιρείες λιανικής εμπορίας ρεύματος, τόσο τους ιδιώτες όσο και τη ΔΕΗ, σχετικά με τον τρόπο επικοινωνία τους με τους καταναλωτές, φέρνει σύμφωνα με τις πληροφορίες αύριο στην ολομέλειά της, η ΡΑΕ.

Πρόκειται για κανόνες σχετικά με την διαφήμιση και την προώθηση προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας σε καταναλωτές, που όπως έχει γράψει το «Energypress», θα «φεύγουν» από τη λογική των απλών συστάσεων και θα αποκτούν το χαρακτήρα υποχρεώσεων, η παραβίαση των οποίων θα συνεπάγεται ποινές.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το κείμενο της ΡΑΕ θα φέρει τον τίτλο «Εμπορικές Πρακτικές Προώθησης και Πώλησης Ηλεκτρικής Ενέργειας» και θα αποτελεί στην ουσία συνέχεια της επιστολής που είχε αποστείλει σε συνολικά 13 προμηθευτές λιανικής τον Φεβρουάριο του 2011.

Σε εκείνη την επιστολή, η Αρχή τους επεσήμαινε ότι έχει γίνει αποδέκτης προφορικών αναφορών για αθέμιτες πρακτικές και παραπλανητική διαφήμιση, και προς αποφυγήν περαιτέρω καταγγελιών, τους υπενθύμιζε τις υποχρεώσεις τους για την τήρηση της νομιμότητας και των καλών συναλλακτικών ηθών κατά την προώθηση των προϊόντων τους, με στόχο την πληρέστερη ενημέρωση των καταναλωτών και την αποφυγή παραπλάνησής τους. Παράλληλα είχε εκδώσει ένα εγχειρίδιο του «έξυπνου καταναλωτή», με συμβουλές για το τι πρέπει να προσέχει κανείς, πριν αλλάξει εταιρεία. Η διαφορά είναι ότι τώρα η εφαρμογή των συστάσεων εκείνων, καθίσταται δεσμευτική.

Διαφήμιση, συνεργάτες, προσυμβατική ενημέρωση

Θυμίζουμε ότι τότε η Αρχή εφιστούσε την προσοχή των εταιρειών σχετικά με την προώθηση των προιόντων τους, αναφέροντας μεταξύ άλλων, ότι :

1.O προμηθευτής πρέπει να εξασφαλίζει ότι οποιαδήποτε πληροφορία προς τους καταναλωτές σχετικά με τις προσφερόμενες χρεώσεις και υπηρεσίες δεν παραπλανά ούτε επιδιώκει να παραπλανήσει τους καταναλωτές, είτε λόγω ανακρίβειας ή λόγω ασάφειας, ή έλλειψης στοιχείων.

2. Ο προμηθευτής οφείλει να λαμβάνει κάθε δυνατό μέτρο ώστε να εξασφαλιστεί ότι οποιαδήποτε πληροφορία για τις προσφερόμενες χρεώσεις και υπηρεσίες που δεν βρίσκονται πλέον σε ισχύ, και η οποία μπορεί να παραπλανήσει τους καταναλωτές, αφαιρείται από τα μέσα προβολής του.

Αναφορικά με τη συμπεριφορά του προσωπικού του προμηθευτή, η ΡΑΕ επεσήμαινε μεταξύ άλλων ότι :

1.Το προσωπικό από την αρχή της επικοινωνίας θα πρέπει να διευκρινίζει με σαφήνεια την ταυτότητά του και το εμπορικό σκοπό της επικοινωνίας.

2. Κατά την προσωπική επίσκεψη, θα πρέπει να επιδεικνύει αναγνωριστική ταυτότητα, ειδάλλως κατά την εξ αποστάσεως επικοινωνία, το ονοματεπώνυμό του.

Τέλος, όσον αφορά στην επικοινωνία που προηγείται της υπογραφής της σύμβασης, η ΡΑΕ καλούσε τους προμηθευτές να διασφαλίζουν την ακριβή και σαφή ενημέρωση του καταναλωτή ώστε να είναι σε θέση να επιλέξει την συμφερότερη για αυτόν προσφορά. Σύμφωνα πάντα με τις τότε συστάσεις της, ο καταναλωτής θα έπρεπε να έχει ενημερωθεί επαρκώς και εγκαίρως (κατ’ ελάχιστον) για :

1. Την κατηγορία τιμολόγησης στην οποία εντάσσεται.

2. Τη περιγραφή των προσφερόμενων υπηρεσιών.

3. Τις μοναδιαίες χρεώσεις που συνδέονται με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, με διακριτή αναγραφή της κάθε χρέωσης και επεξήγηση της υπηρεσίας με την οποία συνδέεται η κάθε χρέωση.

4.Την εκτίμηση του συνολικού ετήσιου λογαριασμού του, βάσει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κατανάλωσής του, με διακριτή ανάλυση του επιμέρους κόστους για κάθε χρέωση (ενέργεια/ ανταγωνιστικό σκέλος τιμολογίου, χρήση συστήματος, χρήση δικτύου, χρεώσεις ΥΚΩ, ειδικό τέλος ΑΠΕ, κλπ), ώστε να είναι δυνατή η σύγκριση στην ίδια βάση με άλλες προσφορές από τον ίδιο ή άλλο προμηθευτή.

5. Αν ο εκπρόσωπος του προμηθευτή ισχυρίζεται ότι η νέα προσφορά είναι φθηνότερη από το κόστος που χρεώνεται ο καταναλωτής με τον τωρινό του προμηθευτή, τότε ο πωλητής θα πρέπει επιπλέον να εκτιμήσει τον συνολικό ετήσιο λογαριασμό του καταναλωτή βάσει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κατανάλωσής του, με τις χρεώσεις του τωρινού του προμηθευτή.

6. Την έναρξη και λήξη ισχύος των χρεώσεων και τρόποι ενημέρωσης για τις εκάστοτε ισχύουσες χρεώσεις.

7. Την ελάχιστη διάρκεια ισχύος της σύμβασης, τους όρους ανανέωσης, και τις ενδεχόμενες ποινές πρόωρης καταγγελίας.

8. Τους όρους υπαναχώρησης από τη σύμβαση.

9. Αν δεν ορίζεται διαφορετικά στην νομοθεσία, τον εκτιμώμενο χρόνο ενεργοποίησης της υπηρεσίας.

10. Τους εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής του λογαριασμού.

11. Τους όρους σχετικά με το ύψος και την καταβολή της εγγύησης.

http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/d51b7c7a-db0a-4614-9f0b-86e9ade0ae7e

No comments: