Thursday, 23 June 2011

Στην Κομισιόν οι συνέπειες της πετρελαιοκίνησης από το ECOCITY.

Αύξηση των αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα, με τραγικές επιδράσεις στη δημόσια υγεία θα είναι οι βασικές συνέπειες της χρήσης πετρελαίου θέρμανσης για την κίνηση πετρελαιοκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με το ECOCITY, το οποίο σε συνάντησή του με την Διευθύντρια του Γραφείου του Επιτρόπου Περιβάλλοντος της Ε.Ε. και αρμόδιας για την ρύπανση του Αέρα παρουσίασε τις συνέπειες στην υγεία και το περιβάλλον από την προωθούμενη πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Όπως δηλώνει το ECOCITY, η αδυναμία καταστολής του λαθρεμπορίου καυσίμων και η απουσία φίλτρων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα για τις εκπομπές μικροσωματιδίων, σε συνδυασμό με τις κλιματικές διαφορές της Ελλάδας από την υπόλοιπη Ευρώπη, είναι οι κύριοι παράγοντες που θα πρέπει να εξετασθούν σοβαρά από τον νέο Υπουργό ΠΕΚΑ, πριν την αξιολόγηση και απόφαση για την άρση της απαγόρευσης πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη.

Η Διευθύντρια του Γραφείου του Επιτρόπου Περιβάλλοντος Elena Visnar-Malinovska, ανέφερε πως στην Ε.Ε. έχουν εντοπίσει το πρόβλημα της διαφοράς που υπάρχει στις πραγματικές εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων στην μετακίνηση στις πόλεις, από τις εργοστασιακές αναφορές που αναφέρονται πολύ χαμηλότερες. Ξαφνιάστηκε ιδιαίτερα όταν ενημερώθηκε για την έκταση της νοθείας των καυσίμων και της χρήσης πετρελαίου θέρμανσης για κίνηση, κάτι που είναι εξωπραγματικό για την Ευρώπη. Το ενδιαφέρον, για το θέμα και τις επιπτώσεις στον Αέρα και την Υγεία ήταν μεγάλο και ζήτησε στοιχεία για τα αποτελέσματα που αναφέρθηκαν στην τελευταία Ημερίδα του ECOCITY, για την Πετρελαιοκίνηση και το Λαθρεμπόριο Καυσίμων στη χώρα μας.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι το ECOCITY έχει αναπτύξει διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και έχει καταθέσει προς τα αρμόδια Υπουργεία, Επιτροπές της Βουλής και Φορείς, τα αποτέλεσμα της τελευταίας Ημερίδας όπου παρουσιάστηκαν αναλυτικά, το πρόβλημα στην Υγεία, στην Ατμόσφαιρα των πόλεων και οι οικονομικές απώλειες του Κράτους, από τη παράνομη χρήση του επιβαρυμένου με θείο Πετρελαίου για την κίνηση οχημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Ημερίδας που έγινε στο τέλος Μαΐου και τη καταγραφή των επιστημονικών θέσεων, δεν θα πρέπει να υπάρξει θετική απόφαση της Κυβέρνησης για την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, αν δεν υπάρξει πρώτα η πάταξη της νοθείας των καυσίμων που επηρεάζει την Υγεία και το Περιβάλλον, προκαλεί υψηλές οικονομικές απώλειες στο Κράτος και ζημιές στα νέας τεχνολογίας οχήματα, που αναγκάζονται να κληθούν να πληρώσουν οι νέοι αγοραστές.

Όπως τονίζει το ECOCITY, εάν η κυβέρνηση επιθυμεί τη λύση της διακίνησης παράνομου πετρελαίου, θα πρέπει να προσανατολιστεί στην εφαρμογή της τηλεματικής και της ηλεκτρονικής παρακολούθησης της διανομής του Πετρελαίου ενώ παράλληλα θα πρέπει να εξετάσει την απόσυρση και αντικατάσταση του ρυπογόνου στόλου των μεταχειρισμένων και παλαιάς τεχνολογίας Φορτηγών, που κυκλοφορούν στη χώρα και στη συνέχεια, μετά την κυκλοφορία των οχημάτων EURO VI και με τη βοήθεια της επιστημονικής γνώσης να ασχοληθεί με την πιθανή άρση της πετρελαιοκίνησης.

Σημειώνεται ότι τις επόμενες ημέρες το ECOCITY θα προετοιμάσει τον φάκελο με τα συμπεράσματα της Ημερίδας που θα στείλει στο Γραφείο του Επιτρόπου Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ θα ακολουθήσουν ενημερωτικές συναντήσεις με Υπουργεία, Βουλευτές, Κόμματα και Φορείς Εμπορίας. Προτεραιότητα στη κίνηση αυτή του Εθελοντικού Περιβαλλοντικού Οργανισμού είναι αποκλειστικά η προστασία της Δημόσιας Υγείας και του Περιβάλλοντος, στις μεγάλες πόλεις της χώρας μας.

http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/820ef072-2600-4692-9443-e30cac5fd064

No comments: